lördag 1 maj 2010

Hästens dag & Valborgshoppet

En liten uppdaterning <3

Igår var det valborgshoppet, min kompis trillade av ganska rejält så det gick inte på tid när jag skulle rida :/
Dom tur var så var det ok med henne och idag så fick hon rida lite granna.
Vi vann inte bästa utklädning :P

Idag var det hästens dag! Egentligen skulle jag vara med på ride n' bike fast det blev gymkhana istället :)
Mandy ville bara dra ner huvudet och sticka iväg hela tiden så det var riktigt svårt att hålla henne. US vann över lektionsryttarna, stort :P
I sista grenen hade vi vunnit om inte mandy plötsligt hade stegrat sig och börjat springa åt fel håll. Så en av tjejerna som hjälpte till fick leda henne till starten.
Jag vann en tröja, rosetter till manen och en billdals ridklubb dekal till t.ex. Bilrutan m.m
Sedan så köpte jag ett begagnat dressyrshabrak, vitt till KM nästa helg.
Jag har fortfarande inte fattat att jag ska rida klubbmästerskapet i dressyr! :D
Jag ska rida Silvia, det är bra. Mandy blir så skumpig i galoppen och så.

Något mindre roligt är att det är Asienprov på onsdag :(

Detta ska jag kunna, (skrivet utantill):

Japan - Tokyo
Kina - Beijing
Filippinerna - Manila
Kazakstan - Astana
Saudiarabien - Riyadh
Sydkorea - Seoul
Jemen - Sana
Ryssland - Moskva
Indien - New Delhi

Mount Everest
Himalaya
Uralbergen
Medelhavet
Svarta havet
Kaspiska havet
Arktiska oceanen
Stilla Havet
Indiska oceanen
Persiska Viken

Och en massa text
>.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar