onsdag 16 juni 2010

(Y)

Idag var det första dagen på sommarlovet <3

Klockan elva träffades jag och två av mina kompisar för att sedan cykla och bada!
Vi landade tillslut på hovåsbadet ^^
Vi hade med mackor och bullar och lite sånt som vi åt. Sen så skulle vi bada, fast det var bara jag som vågade :P Det var faktiskt jättehärligt att bada! :D

Sen efteråt åkte jag och en utav kompisarna till stallet, där skötte jag Mandy och sedan skulle vi rida.
Jag hade fått Mandy och vi skulle ha hopptävling. Med tanke på hur det gick i lördags så var jag ganska nervös att hon skulle vägra. Jag tror inte att jag skrivit om det :P Men hur som helst så hade vi hopptävling på lektionen i lördags oxå, det är ganska mkt sånt nu på avslutningarna (Det va sista ridlektionen för terminen). Men när vi skulle hoppa i lördags så var Mandy inte på hopphumör och hon vägrade en massa. Idag skulle jag prova att ha sporrar på henne. Man kan säga att det gick mycket bättre! Hon vägrade bara en gång när vi skulle hoppa fram, sedan när vi skulle rida banan var hon helt underbar.
Hon var felfri hela grundomgången och gick därför vidare på omhoppningen direkt efter sista hindret, hon var felfri hela omhoppningen också och för att vara den minsta ponnyn i gruppen fick hon en jättebra tid också! 25,37 sekunder (Tror jag, är inte så säker på hundradelarna). Vi slutade på tredje plas och jag är grymt nöjd, mitt mål var nämligen att vara felfri idag och få "revansh" från i lördags. Och jag lyckades ju! Därför är jag väldigt glad och nöjd.

I och med att det var sista ridlektionen för terminen har jag tagit hem mina grejer, nu har jag tvättat alla borstar + ryktlådan :D

Jag kan omöjligt blogga varje dag i sommar, allt detta + lite till ska jag göra =)
  • Gå på Eclipse premiären <33
  • Åka till falsterbo horse show <33
  • Åka till landet (Antagligen)
  • Hyra häst <33
  • Gå på ridläger på sjöstjärnan <33
  • Vara hemma och leka med kaninerna <33
  • Sova :P
  • Bada
  • & massa mer..

3 kommentarer:

  1. Grattis till revanschen och tredjeplatsen!=D

    //♥ Duett

    SvaraRadera
  2. Grattis!<33


    //Bushästen

    ps: det var JÄTTEKALLT i vattnet!!!:P<33

    SvaraRadera